« Ožujak 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
26 | 27 | 28 | 29 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
1. i 2. veljače 2018.
održane fokus grupe,
najčešća tehnika kvalitativnih istraživanja,
o stavovima učitelja o upotrebi IKT-a
Završen rad fokus grupa u okviru projekta „ e-Škole: Uspostava sustava razvoja digitalno zrelih škola (pilot projekt) Hrvatske akademske i istraživačke mreže CARNet i Centra za primIjenjenu psihologiju Filozofskog fakulteta u Rijeci
Centar za odgoj i obrazovanje Krapinske Toplice prva je od posebnih ustanova, uz OŠ Grigora Viteza, koja je uključena u pilot projekt „ e-Škole: Uspostava sustava razvoja digitalno zrelih škola (pilot projekt). Pilot projekt je obuhvatio 101 osnovnu te 50 srednjih škola.
Cilj istraživanja u koje je uključen naš Centar( učitelji, predmetni nastavnici, administrativno osoblje, učenici TE roditelji) bio je uporaba i primjena IKT-a (informacijsko-komunikacijskih tehnologija) u odgojno-obrazovnom procesu (utjecaju na ishode učenja, kompetencije, stavove) učenika s teškoćama u razvoju.
Tako su nas u sklopu druge faze istraživanja (prva je provedena u travnju 2017.) i završnih radionica fokus grupa za učitelje i predmetne nastavnike u četvrtak (1.2.2018.) i petak (2.2.2018.) u prostorima Centra za odgoj i obrazovanje Krapinske Toplice posjetile doc.dr.sc. Tamara Martinac Dorčić i doc.dr.sc. Barbara Kalebić Maglica iz Centra za primIjenjenu psihologiju Filozofskog fakulteta u Rijeci.
Na radionicama su se prokomentirala očekivanja iz prve faze istraživanja o uporabi i primjeni IKT-a u odgojno-obrazovnom procesu te iskustva učitelja i predmetnih nastavnika nakon instaliranja pametnih ploča.
U kratkom vremenskom razdoblju koliko se učitelji i predmetni nastavnici koriste pametnim pločama pokazale su se prednosti korištenja IKT-a u radu učenika s teškoćama u razvoju i to u vidu: motiviranosti učenika, dostupnosti raznolikih sadržaja, vizualizacija i preglednost sadržaja, koncentraciji učenika, dinamičnost nastave, edukativne igre, pohrana i razmjena sadržaja.
Poraditi svakako treba na tehničkim nedostacima kao što su ispravnost tipkovnica i tableta, dodatnu pažnju posvetiti prilagođenim sadržajima IKT-a, ujednačeno koristiti rad na pametnoj ploči s ostalim oblicima metodičko-didaktičkog rada kako ne bi došlo prezasićenja.
Vjerujemo da će rezultati završnog istraživanja spomenutog pilot projekta te iskustava naših učitelja, predmetnih nastavnika, učenika i roditelja pomoći u implementaciji IKT –a u ostalim posebnim ustanovama u RH.